Jonge voetballers uit Utrecht op weg naar Polen

Amsterdam, 3 mei 2012 – Talentvolle voetballertjes in de leeftijd van 10 tot 12 jaar uit de regio Amsterdam en Utrecht zijn gisteren naar Sportpark De Eendracht gekomen, voor de kwalificatiewedstrijden om de Danone Nations Cup. Met dit toernooi wordt aan kinderen, ook die geen lid zijn van een voetbalvereniging, een kans geboden om te schitteren op een internationaal voetbalplatform. Uiteindelijk toonde het team van de Marco Pololaan uit Utrecht zich de sterkste van het toernooi. Zij strijden op 26 mei a.s. in Den Bosch om de nationale titel om vervolgens uit te komen op het wereldkampioenschap in Polen later dit jaar.

Het team Marco Pololaan vierde gisteren de overwinning na een spannende finale tegen het team van de Clarence Seedorf Playground uit Almere. De coach van het winnende team, Khalid Bounjoua, is trots dat zijn team nu doorgaat naar de nationale finale om de Danone Nations Cup op 26 mei 2012 in het stadion De Vliert, thuishaven van FC Den Bosch. Khalid vertelt:” In eerste instantie hebben we op onze playground van de Richard Krajicek Foundation spelers bij elkaar gezocht. Vervolgens ben ik nog enkele schooltoernooien afgegaan en zijn er zodoende nog een aantal jongens aan het team toegevoegd. Elke zondag hebben we getraind in voorbereiding op de districtsfinale. Dit blijven we doen tot en met de landelijke finale in Den Bosch!”

Naast het team van de Marco Pololaan (Utrecht) deden er teams mee uit Amsterdam, Haarlem, Almere, Amersfoort en Uithoorn. Uiteindelijk strijden 16 teams uit heel Nederland in Den Bosch om de felbegeerde tickets voor het kampioenschap om de wereldtitel in Polen. Ambassadeur van de Danone Nations Cup in Nederland, Leroy Fer, zal ook aanwezig zijn bij de nationale finale en neemt hierbij de prijsuitreiking voor zijn rekening. De internationale finale van de Danone Nations Cup wordt op 9 september 2012 gespeeld in Warschau, Polen.