Droom komt uit voor jonge Haagse voetballertjes

Utrecht, dinsdag 4 september 2012 – Een droom komt uit voor de voetballertjes van Team Vermeerpark uit Den Haag. Dit team, dat op 28 mei jl. de nationale finale won om de Danone Nations Cup, reist donderdag 6 september a.s. af naar Warschau om daar voor Nederland uit te komen tijdens de internationale finale. De jonge voetballers, van 10 tot 12 jaar, strijden drie dagen lang om de wereldtitel die zijn hoogtepunt kent op zondag 9 september. Op die dag wordt er door alle 40 deelnemende landenteams gespeeld in het nationale stadion van Polen in Warschau, het stadion waar het Europese Kampioenschap voetbal dit jaar werd geopend.

The road to Warschau
Bijna tweeduizend kinderen uit zes regio’s in Nederland hebben vanaf april gestreden om de nationale titel van de Danone Nations Cup. Aan dit kampioenschap gingen zes regiofinales vooraf in onder meer Den Haag, Rotterdam en Heerenveen. Op 28 mei j.l. vond de finale plaats in het stadion De Vliert in Den Bosch. Na een zinderende finale tussen de jongens uit Den Haag en Den Bosch, kwam het team uit Den Haag – Team Vermeerpark - als winnaar uit de bus. Het team is enorm trots om de Nederlandse eer te mogen verdedigen in Madrid. Coach Cilio Mitchell vertelt: ‘De jongens kunnen niet wachten om donderdag naar Polen te vertrekken. We hebben de afgelopen weken hard getraind om optimaal voorbereid te zijn. Ongeacht of we winnen of verliezen, voor ons komt een droom uit!’
In Warschau spelen dit jaar veertig landen om de officieuze wereldtitel voetbal voor kinderen. Nederland komt in de poulefase uit tegen Canada, Duitsland, Belgie en Canada. Tijdens de finale van de Danone Nations Cup 2011 in Madrid was het team uit Brazilië de sterkste en gingen zij er met de titel vandoor. Wellicht dat het Nederlandse team dit jaar voor een verrassing kan zorgen!

De Danone Nations Cup: meer dan een voetbaltoernooi
Sinds 2000 organiseert voedingsmiddelenproduct Danone 's werelds grootste voetbaltoernooi voor kinderen: de Danone Nations Cup. Wereldwijd nemen jaarlijks 2,5 miljoen kinderen uit tientallen landen over de hele wereld deel aan dit evenement. Naast het brengen van voeding wil Danone namelijk ook andere 'goede gewoontes' stimuleren, bijvoorbeeld door kinderen enthousiast te maken om te sporten en ze een unieke kans te geven om te schitteren op een internationaal voetbalpodium. Danone Nederland is in 2008 een samenwerking aangegaan met de Richard Krajicek Foundation (RKF) om ook de Danone Nations Cup in Nederland met deze filosofie te organiseren. Inmiddels worden er op meer dan 70 playgrounds van de Richard Krajicek Foundation kwalificatiewedstrijden gespeeld om zo de beste teams naar het nationale kampioenschap af te vaardigen.

Leroy Fer; ambassadeur Danone Nations Cup Nederland
Sinds februari 2012 is Leroy Fer de trotse ambassadeur van de Danone Nations Cup in Nederland. Op de speciale DNC Hyves pagina geeft hij de kinderen adviezen over voldoende bewegen, goed eten en fair play. Fer zet zich in om de Danone Nations Cup in Nederland meer bekendheid te geven en kinderen te informeren over thema’s als gezond eten, voldoende beweging, fairplay en het geloven in je dromen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Noot voor de redactie
Meer achtergrondinformatie is te vinden op de website www.danone.nl/nationscupwww.danonenationscup.com (Nederlandse website) of
Hyves: danonenationscup.hyves.nl

Voor vragen of beeldmateriaal over de Danone Nations Cup kunt u contact opnemen met Wieteke Lap, Manager Communicatie, van Danone Nederland: telefoon +316 31 0000 90.

Danone Nederland is onderdeel van de Groupe Danone. De Groupe Danone is met A-merken als Danone, Nutricia en Evian, één van ’s werelds meest toonaangevende ondernemingen in de voedingsmiddelenindustrie met activiteiten in meer dan 150 landen.
Danone is ervan overtuigd dat voeding een belangrijke rol speelt in het welzijn en de gezondheid van iedereen. Die overtuiging drijft Danone ertoe om via onderzoek voortdurend de voedingskwaliteit van haar producten te verbeteren, om te investeren in onderzoek en om informatie- en educatieprogramma’s op te zetten die een uitgebalanceerde voeding stimuleren.
De zuiveldivisie Danone Nederland is verantwoordelijk voor de marketing, verkoop en distributie van zuivelproducten op de Nederlandse markt en is in alle opzichten een gezond bedrijf. Met het sponsoren en organiseren van de Danone Nations Cup in ons land neemt Danone Nederland vol overtuiging zijn sociale verantwoordelijkheid om een gezonde leefstijl te bevorderen en kinderen de droom te geven op deelname aan een heus WK. De belangrijkste merken van Danone in Nederland zijn Actimel, Activia, Danoontje en Danio.
www.danone.nl
Voor meer informatie over de Richard Krajicek Foundation:
www.krajicek.nl