Nieuws

Hier vind u een overzicht van recente artikelen die in de pers over ons zijn verschenen en over het laatste nieuws van ons bedrijf.

  < 1 2 3  > 

ONE PLANET. ONE HEALTH

Onze missie
In 1919 startte Isaac Carasso zijn eerste yoghurtfabriek in Barcelona. Zijn missie? ‘Gezondheid brengen via voeding’. Honderd jaar later is ons commitment niet veranderd: een betere gezondheid, een betere levenskwaliteit en een betere wereld voor alle mensen met en voor wie we werken.
 
Video One Planet. One health



 

mrt '1913
‘Elke keer we eten en drinken, stemmen we voor de wereld waarin we willen leven’. Daar zijn we bij Danone rotsvast van overtuigd. Kijk maar naar onze visie: ‘One Planet. One Health’ De gezondheid van mens en planeet zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. We roepen daarom alle consumenten en partners op om samen met ons deel te nemen aan de voedselrevolutie! Een beweging die wil inspireren tot gezondere, duurzamere eet- en drinkgewoonten. En gezonde voeding, die begint met een gezonde planeet!

Company Goals 2030

mrt '1913
Daarnaast hebben we in 2018 onze 'Company Goals 2030' gelanceerd. Deze 9 doelen omvatten ons bedrijfsmodel, ons merkmodel en ons model van vertrouwen en dit voor een voedselrevolutie in 2030.

Maak je eigen kruidentuintje met Danoontje

Een Danoontje kruidentuin maken is kinderlijk eenvoudig. Vul een leeg en schoon Danoontje cupje met wat tuinaarde en leg daar het kaartje met de kruidenzaadjes op. Leg er nog wat tuinaarde op en geef elke dag een beetje water. Na enkele dagen komen de eerste kleine blaadjes al tevoorschijn en na twee weken zijn in de kleurige cupjes de groene plantjes mooi zichtbaar. Als de plantjes regelmatig water krijgen en goed worden verzorgd, kunnen kinderen al na enkele weken hun eerste eigen kruiden oogsten. Voorzichtig afsnijden en klaar voor gebruik in de lekkerste gerechten.

 

We gaan voor groei

Danoontje is niet alleen lekker, maar ook gezond. De verse kwark bevat vitamine D. Dat zorgt ervoor dat het calcium uit Danoontje beter wordt opgenomen door de botten. “Kinderen in de groei kunnen namelijk wel wat extra powerrr gebruiken. En zo is het ook met de kruidenactie”, vertelt Wieteke Lap- van Hunnik, Manager Communicatie van Danone. “Naast dat het heel leuk is om als kind je eigen plantjes te zien groeien is het ook nog eens leerzaam. Door het zelf kweken van de plantjes, dagelijks water geven en goed verzorgen zien ze het resultaat in groeiende plantjes. Met Danoontje gaan we dan ook samen met kinderen voor groei!”

 

Vanaf 1 september worden gedurende acht weken aan iedere verpakking Danoontje kaartjes met tuinzaadjes toegevoegd. De zaadjes zijn verkrijgbaar in de varianten waterkers, peterselie, bieslook, basilicum en thaise basilicum en zorgen zo voor afwisseling in de keuken en op de vensterbank.


Over Danone

Danone Nederland is onderdeel van de Groupe Danone en is gevestigd in Utrecht. De Groupe Danone is met sterke A-merken als Danone, Nutricia en Evian, één van ’s werelds meest toonaangevende ondernemingen in de voedingsmiddelenindustrie. Met 160 productie-eenheden en ongeveer 100,000 medewerkers is Danone aanwezig op 5 continenten en in 120 landen. Danone heeft marktleidende posities op het vlak van voeding en gezondheid en positioneert zich rond vier pijlers: verse zuivelproducten (nummer 1 wereldwijd), water (nummer 2 op de mineraalwatermarkt), babyvoeding (nummer 2 wereldwijd) en klinische voeding. Danone is beursgenoteerd op Euronext Parijs en opgenomen in de Dow Jones Sustainability Index Stoxx and World, de ASPI Eurozone Index en de Ethibel Sustainability Index. Danone is ervan overtuigd dat voeding een belangrijke rol speelt in het welzijn en de gezondheid van iedereen. Die overtuiging drijft Danone ertoe om via onderzoek voortdurend de voedingskwaliteit van haar producten te verbeteren, om te investeren in onderzoek en om informatie- en educatieprogramma’s op te zetten die een uitgebalanceerde voeding stimuleren.
 

mei '1606
Van waterkers tot bieslook en basilicum. Aan iedere verpakking Danoontje zijn vanaf 1 september kaartjes met verschillende tuinkruiden toegevoegd. Kinderen kunnen met de lege Danoontje-cupjes in een handomdraai hun eigen kruidentuintjes maken. Op de vensterbank in de keuken of in de slaapkamer. De kleine hobbytuinders kunnen zelf hun lievelingskruiden kweken én laten gebruiken in hun favoriete gerechten.

Leroy Fer ambassadeur van de Danone Nations Cup!

Leroy Fer als rolmodel voor opgroeiende kinderen
Danone is trots om vandaag bekend te mogen maken dat Leroy Fer vanaf dit jaar de officiele Nederlandse ambassadeur is. Leroy:”Ik vind het ontzettend leuk om het gezicht te mogen zijn van dit evenement, zeker omdat het om de combinatie kinderen, gezondheid en voetbal gaat. Veel kinderen hebben als droom om een bekende voetballer worden; daar komt echter meer bij kijken dan alleen het hebben van voetbaltalent. Het gaat er ook om dat je bijvoorbeeld gezond eet, genoeg beweegt en je gedraagt als een goed mens.“
Ook Danone Nederland is enthousiast over de samenwerking met Leroy Fer. Piet Decuypere (General Manager van de Nederlandse zuiveldivisie) geeft aan: “Met Leroy hebben we een geweldig boegbeeld om de Danone Nations Cup meer aandacht te geven. De missie van het toernooi is namelijk ‘Believe in your dreams’, iets dat voor zowel Leroy Fer geldt als voor kinderen die meedoen met dit toernooi. Daarnaast stimuleren we door de samenwerking met de RKF sportieve activiteiten voor jongeren in die wijken waar de mogelijkheden beperkt zijn.”
Danone wil dit jaar de kinderen ook met social media bereiken. Via de Danone Nations Cup Hyves pagina, die medio april wordt gelanceerd, geeft Leroy Fer regelmatig tips om te leven als een bekende voetballer en krijgen de kinderen ook zelf de kans om een bekende voetballer te worden.

De Danone Nations Cup; meer dan een voetbaltoernooi
Sinds 2000 organiseert Danone jaarlijks de Danone Nations Cup. Jaarlijks nemen wereldwijd ruim twee miljoen kinderen uit veertig landen over de hele wereld deel aan dit evenement. De Danone Nations Cup wordt ondersteund door de FIFA en heeft Zinédine Zidane als wereldwijde ambassadeur. Sinds 2008 organiseert Danone Nederland dit voetbaltoernooi samen met de Richard Krajicek Foundation. Vorig jaar werd de internationale finale gespeeld in het Bernabeu-stadion van Real Madrid, dit jaar wordt er in het najaar in Polen gestreden om de titel.

De samenwerking tussen Danone en Leroy Fer is mede tot stand gekomen door het Haagse sportmarketing bureau Sportstrategie dat betrokken is bij de regie en uitvoering van de Danone Nations Cup in Nederland en Sport-Promotion, het management bureau van Leroy Fer.

Noot voor de redactie
Voor vragen of het verkrijgen van beeldmateriaal over de Danone Nations Cup kunt u contact opnemen met Wieteke Lap van Danone Nederland via telefoonnummer 06 31 0000 90.
Meer achtergrondinformatie is ook te vinden op de website: www.danone.nl

Volg ons ook via:
Twitter: @dncnederland
Facebook:Danone Nations Cup Netherlands

Over Danone
Danone Nederland (zuiveldivisie) is onderdeel van Danone. Danone is met sterke A-merken als Danone, Nutricia en Evian, één van ’s werelds meest toonaangevende ondernemingen in de voedingsmiddelenindustrie met activiteiten in meer dan 150 landen.
Danone is ervan overtuigd dat voeding een belangrijke rol speelt in het welzijn en de gezondheid van iedereen. Die overtuiging drijft Danone ertoe om via onderzoek voortdurend de voedingskwaliteit van haar producten te verbeteren, om te investeren in onderzoek en om informatie- en educatieprogramma’s op te zetten die een uitgebalanceerde voeding stimuleren.
De zuiveldivisie Danone Nederland is verantwoordelijk voor de marketing, verkoop en distributie van zuivelproducten op de Nederlandse markt. Met het sponsoren en organiseren van de Danone Nations Cup in ons land neemt Danone Nederland vol overtuiging zijn sociale verantwoordelijkheid om een gezonde leefstijl te bevorderen en kinderen de droom te geven op deelname aan een heus WK. www.danone.nl Voor meer informatie over de Richard Krajicek Foundation: www.krajicek.nl

dec '1512
Leroy Fer is vanaf dit jaar de officiële ambassadeur van de Danone Nations Cup in Nederland. Dit grootste voetbaltoernooi ter wereld voor kinderen tussen 10-12 jaar wordt jaarlijks georganiseerd door de zuiveldivisie van Danone. Fer gaat zich inzetten om dit event in Nederland meer bekendheid te geven en kinderen te informeren over thema’s als gezond eten, voldoende beweging en fairplay. Ook onderwerpen waarvoor Danone Nederland zich de komende jaren wil inzetten, onder meer via het organiseren van de Danone Nations Cup. Het toernooi wordt in Nederland georganiseerd i.s.m. de Richard Krajicek Foundation (RKF). Op de playgrounds van de RKF vinden de eerste selecties plaats waarna via districtfinales en een nationale finale een playground-team zich plaatst voor het WK, dat in 2012 wordt georganiseerd in Polen.

Danone NL en Richard Krajicek Foundation verlengen contract

De Danone Nations Cup: meer dan een voetbaltoernooi
 
Sinds 2000 organiseert voedingsmiddelenproduct Danone 's werelds grootste voetbaltoernooi voor kinderen: de Danone Nations Cup. Wereldwijd nemen jaarlijks 2,5 miljoen kinderen uit 40 landen over de hele wereld deel aan dit evenement. Naast het brengen van voeding, wil Danone namelijk ook andere 'goede gewoontes' stimuleren, bijvoorbeeld door kinderen enthousiast te maken om te sporten en ze een unieke kans te geven om te schitteren op een internationaal voetbalpodium. Daarom is Danone Nederland in 2008 een samenwerking aangegaan met de Richard Krajicek Foundation (RKF) om ook de Danone Nations Cup in Nederland met deze filosofie te organiseren. Inmiddels worden er op meer dan 70 playgrounds van de Richard Krajicek Foundation kwalificatiewedstrijden gespeeld om zo de beste teams naar het nationale kampioenschap af te vaardigen.

Wilt u meer informatie over de Danone Nations Cup? Kijk dan op
www.danone.nl/nationscup

apr '1503
Tijdens de finale van de Danone Nations Cup d.d. zaterdag 26 mei j.l. werd het sponsorcontract voor tussen Danone Nederland en de Richard Krajicek Foundation met 3 jaar verlengd tot en met 2014. Hierdoor kunnen de kinderen van de playgrounds ook de komende jaren deelnemen aan het fantastische voetbalevenement 'Danone Nations Cup' dat door Danone georganiseerd wordt.

Activia van Danone kiest voor vrouwenploeg Jac Orie

Maarssen, 25 oktober 2012 – Vandaag maakte Activia van Danone bekend dat het de komende twee jaar de nieuwe hoofdsponsor is van de vrouwenploeg van Jac Orie. Activia is in Nederland bekend als yoghurtmerk en is onderdeel van de wereldwijde zuivelproducent Danone. Team Activia wordt geleid door coach Jac Orie en bestaat momenteel uit de schaatssters Annette Gerritsen, Diane Valkenburg en Laurine van Riessen. Activia verbindt zich in ieder geval tot na de Olympische Spelen van Sotchi in 2014 aan het vrouwenteam. De samenwerking kwam tot stand door bemiddeling van het Haagse sportmarketingbureau Sportstrategie.  

 

Nieuw vrouwelijk elan

Kris Geeraert, General Manager Danone Nederland: “Ons merk past heel goed bij de visie en werkwijze van Jac Orie. Hij benadert de sport  op een wetenschappelijke  en innovatieve manier, waarin voeding erg belangrijk is. Onze Activia producten ondersteunen iedere dag met name veel vrouwen in hun dagelijkse ritme. Daarom hebben we heel bewust gekozen om  het vrouwenteam te sponsoren. Naast de sportieve ambitie van de ploeg willen we tevens het team van nieuw elan voorzien zowel binnen als buiten de schaatsbaan.”

 

Team Activia kijkt verder dan de Olympische Spelen in Sotchi. Het contract loopt tot 1 oktober 2014, waardoor het team in ieder geval verzekerd is dat het zich ook in de zomer na Sotchi weer kan voorbereiden op het seizoen 2014/2015.

 

Een goede match

Annette Gerritsen vertelt: Het belang van gezonde voeding en lekker in je ritme zitten past perfect bij ons als topschaatsers. Deze goede match voelt heel natuurlijk en dat is plezierig in de samenwerking. Wij gaan er alles aan doen om de komende jaren goed te presteren en ik ben blij dat Activia daarin gelooft en het mede mogelijk maakt.”

 

Uitbreiding Team Activia

Team Activia bestaat op dit moment uit drie schaatssters. Het doel is om voor komend seizoen tenminste nog een vierde vrouw aan de ploeg toe te voegen. Jac Orie: “Wij zijn op dit moment aan het kijken naar een vierde teamlid, maar wel heel zorgvuldig. Het kan een talent zijn, of iemand die het al heeft bewezen. Om in ons team te passen moet een vrouw in ieder geval de juiste mentaliteit hebben.”

Over de nieuwe sponsor is Orie zeer tevreden: “Met Danone staat er een krachtige partij achter ons die een actieve levensstijl nastreeft. De aanwezige kennis over voeding en gezondheid past heel goed bij ons.”

Activia is een yoghurt van Danone, die past binnen een verantwoord voedingspatroon en een goede en actieve levensstijl. Danone verwacht via de schaatsport en Team Activia het merk te versterken en een bredere groep consumenten aan te spreken. Team Orie is bij de totstandkoming van dit partnership geadviseerd door sportmarketingbureau Triple Double.


Over Danone

Danone helpt je goed bezig te zijn met gezonde en lekkere Danone zuivel. Dat doen we al sinds 1919. En blijven we doen in de toekomst.

Danone Nederland is onderdeel van de Danone groep. Danone groep is met A-merken als Danone, Nutricia en Evian, één van ’s werelds meest toonaangevende ondernemingen in de voedingsmiddelenindustrie met activiteiten in meer dan 150 landen. Danone is ervan overtuigd dat voeding een belangrijke rol speelt in het welzijn en de gezondheid van iedereen. De zuiveldivisie Danone Nederland is verantwoordelijk voor de marketing, verkoop en distributie van zuivelproducten op de Nederlandse markt. De belangrijkste merken van Danone in Nederland zijn Actimel, Activia, Danoontje en Danio. Kijk voor meer informatie over Activia op www.activia.nl en over Danone op www.danone.nl.

---Einde---

 

  

Noot voor de redactie, niet voor publicatie


Wilt u het persbericht of beeldmateriaal downloaden? Kijk dan op onze online press room via http://teamactivia.pressdoc.cm
 

Voor nadere informatie

Danone Nederland B.V.

Wieteke Lap- van Hunnik (PR en Communicatie Team Activia)

Telefoon:  06-31000090

Email: wieteke.vanhunnik@danone.com

 

Sportstrategie

Frans Vleggeert  

Telefoon: 06-12993661

Email: vleggeert@sportstrategie.nl

 

apr '1503
Vandaag maakte Activia van Danone bekend dat het de komende twee jaar de nieuwe hoofdsponsor is van de vrouwenploeg van Jac Orie. Activia is in Nederland bekend als yoghurtmerk en is onderdeel van de wereldwijde zuivelproducent Danone. Team Activia wordt geleid door coach Jac Orie en bestaat momenteel uit de schaatssters Annette Gerritsen, Diane Valkenburg en Laurine van Riessen. Activia verbindt zich in ieder geval tot na de Olympische Spelen van Sotchi in 2014 aan het vrouwenteam. De samenwerking kwam tot stand door bemiddeling van het Haagse sportmarketingbureau Sportstrategie.

Danone presenteert the Greek

Zo is afgelopen maand yoghurt Griekse stijl gepresenteerd: the Greek. The Greek is een frisse, zijdezachte yoghurt met een laagje fruit. Er wordt een variant met aardbeien en een met citrus geïntroduceerd. Voor de eerste variant zijn de lekkerste, zomerse aardbeien gebruikt; de citrusvariant is een combinatie van citroen, sinaasappel en mandarijn. Een verpakking met twee cups van elk 125 gram kost in de winkel 1,29 euro.
Danone_TheGreek_Aardbei_Web-(1).jpgDanone_TheGreek_Citrus_Web.jpg

apr '1503
Danone blijft innoveren in het zuivelschap.

Jonge NL'se voetballers strijden in Madrid om wereldtitel

The road to Madrid
Bijna tweeduizend kinderen van 10 tot 12 jaar uit tien regio’s in Nederland hebben vanaf 4 mei jl. gestreden om de nationale titel van de Danone Nations Cup. Aan dit kampioenschap gingen tien regiofinales vooraf in onder meer Den Haag, Amsterdam, Almelo, Groningen, Rotterdam en Utrecht. Op 4 juni jl. vond de finale plaats in het Excelsior Stadion in Rotterdam. Na een zinderende finale tussen Leiden en Haarlem, kwam het team uit Haarlem – Nieuw Guineaplein - als winnaar uit de bus. Het team uit Haarlem is erg trots om de Nederlandse eer te mogen verdedigen in Madrid.
 
In Madrid spelen dit jaar veertig landen om de officieuze wereldtitel. Tijdens de finale van de Danone Nations Cup 2010 was in Johannesburg het team uit Mexico de sterkste en gingen zij er met de titel vandoor. Wellicht dat het Nederlandse team dit jaar voor een verrassing kan zorgen!
 
Over de Danone Nations Cup
Met de Danone Nations Cup wordt kinderen, ook die geen lid zijn van een voetbalvereniging, een kans geboden om te schitteren op een internationaal voetbalplatform. Sinds 2000 organiseert de Danone Groep de Danone Nations Cup. Jaarlijks nemen wereldwijd 2,5 miljoen kinderen uit veertig landen over de hele wereld deel aan dit evenement. In 2008 is Danone Nederland een samenwerking met de Richard Krajicek Foundation (RKF) aangegaan. Kinderen die regelmatig spelen op een RKF playground, mogen vervolgens deelnemen aan de voorrondes van de Danone Nations Cup om zich uiteindelijk te kwalificeren voor de landelijke finale. De winnaar van de nationale finale strijdt vervolgens op een internationaal podium voor de wereldtitel. 
 
Noot voor de redactie
Meer achtergrondinformatie en het volledige speelschema is te vinden op de website: http://www.danonenationscup.com/en/country/nl
Volg ons ook via Twitter (@dncnederland) en Facebook (Danone Nations Cup Netherlands)

Voor vragen of het verkrijgen van beeldmateriaal over de Danone Nations Cup kunt u contact opnemen met Michiel Lodewijks van Danone Nederland: telefoon: 06 505 180 67.
 

apr '1503
Het team uit Haarlem Noord dat op 4 juni jl. de nationale finale won om de Danone Nations Cup, reist donderdag 6 oktober a.s. af naar Madrid om daar voor Nederland uit te komen tijdens de internationale finale. De jonge voetballers, van 10 tot 12 jaar, strijden twee dagen lang om een plek in de finale op vrijdag 9 oktober, die wordt gespeeld in het wereldberoemde Santiago Bernabeu-stadion (thuishaven van Real Madrid).

Activia van Danone kondigt wereldwijde samenwerking aan met Shakira

De nieuwe tv-commercial, gefilmd in Barcelona, laat Shakira in een bos zien. Ze wordt overladen met gouden sterrenstof en toont ze hoe goed ze zich van binnen voelt door te dansen. Shakira: “Ik geloof dat het zorgen voor je innerlijke welzijn de sleutel is tot je algehele welzijn. Dansen is voor mij een manier om te laten zien dat ik me goed voel van binnen én van buiten.”
 
Shakira’s aankomende nieuwe single ‘Dare (La La La)’ - van haar gloednieuwe album “Shakira” dat op 25 maart uitkomt - is de soundtrack van de commercial. De reclame vormt de kern van Activia’s eerste wereldwijde communicatiecampagne, die 16 maart in meer dan 50 landen start. De commercial is gemaakt door een gerenommeerd productieteam, waaronder Art Director en Oscarwinnaar Eugenio Caballero.
 
Marieke Copini, Marketing Manager Danone Nederland legt uit: “Shakira is de verpersoonlijking van de ambitie die wij hebben op het gebied van innerlijke gezondheid. Activia gelooft dat je goed voelen van binnen begint en hier staan wij niet alleen in. Uit een onderzoek dat wij deze maand hebben uitgevoerd blijkt dat 84% van de Nederlandse vrouwen het met ons eens is. Als wereldberoemd artiest is Shakira een perfect voorbeeld van hoe een goed gevoel van binnen essentieel is.”
 
Voor meer informatie over de campagne, inclusief de commercial met Shakira, kunt u vanaf 16 maart terecht op: www.activia.com of www.activia.nl.
 
 
-Einde-
Over SHAKIRA
Wereldwijde superster Shakira is een Colombiaanse singer-songwriter, danseres, producer, choreograaf en model. Ze is de best verkochte Colombiaanse artiest ooit en de tweede meest succesvolle vrouwelijke Latijns-Amerikaanse zangeres na Gloria Estefan. Ze is onder andere bekend door haar wereldwijde hits ‘Whenever,Wherever’ en ‘Hips Don’t Lie’ en heeft twee Grammy’s, zeven Latin Grammy’s en 12 Billboard Latin Music Awards gewonnen. Ze is ook genomineerd geweest voor een Golden Globe Award.
 
Met een Libanese vader en een Colombiaanse moeder, eert Shakira zowel haar Latijnse als haar Arabische erfgoed in haar muziek. Ze schreef haar eerste nummer op achtjarige leeftijd en tekende haar eerste platencontract op haar dertiende. Naast haar drukke carrière stichtte Shakira de Pies Descalzos Foundation om kinderen in haar thuisland Colombia te helpen. Ze is ook een Goodwill Ambassador bij UNICEF en werd in 2010 geëerd door de Internationale Arbeidsorganisatie van de Verenigde Naties voor haar filantropische inspanningen. Shakira heeft een relatie met de Spaanse voetballer Gerard Piqué. Het echtpaar kreeg hun eerste zoon, Milan, op 22 januari 2013.
 
 
Over Danone
Danone helpt je goed bezig te zijn met gezonde en lekkere Danone zuivel. Dat doen we al sinds 1919. En blijven we doen in de toekomst.
Danone Nederland is onderdeel van de Danone groep. Danone groep is met A-merken als Danone, Nutricia en Evian, één van ’s werelds meest toonaangevende ondernemingen in de voedingsmiddelenindustrie met activiteiten in meer dan 150 landen. Danone is ervan overtuigd dat voeding een belangrijke rol speelt in het welzijn en de gezondheid van iedereen. De zuiveldivisie Danone Nederland is verantwoordelijk voor de marketing, verkoop en distributie van zuivelproducten op de Nederlandse markt. De belangrijkste merken van Danone in Nederland zijn Actimel, Activia, Danoontje, Danio en Oikos. Kijk voor meer informatie over Danone op www.danone.nl.
 

Over Activia
Activia is het grootste verse zuivel merk, aanwezig in meer dan 70 landen in alle 5 continenten, en werd door Danone Dairy gelanceerd in 1987. Het bevat een mix van door Danone’s experts geselecteerde bacteriën, inclusief de exclusieve Bifidus Actiregularis. De gefermenteerde melkproducten van Activia kunnen bouwen op meer dan 20 jaar onderzoek en expertise. Het is in verschillende klinische studies consistent aangetoond dat de Bifidus Actiregularis bacterie de doorgang door het spijsverteringsstelsel overleeft en het is in staat om de darmflora levend te bereiken. Kijk voor meer informatie over Activia op www.activia.nl of onze Facebookpagina.
 
Neem voor meer informatie contact op met:
Annemiek Temming (Head of Strategy, Insights & External Affairs)
Tel: +31 (0)6 51 03 40 60
Mail: annemiek.temming@danone.com

apr '1503
Activia bundelt de krachten met wereldwijd icoon Shakira. De Colombiaanse superster ondersteunt de nieuwe ‘Dare to Feel Good’ campagne van het yoghurtmerk. De internationale samenwerking brengt Activia’s uitgangspunt ‘Je goed voelen begint van binnen’ tot leven. Hierbij staat dansen centraal, om zo innerlijke gezondheid en welzijn te vieren.

Danone chooses GroupM for its media strategy in Europe

The decision reflects the Group’s desire to develop a new media model built around consumer engagement with its brands. Its new integrated model spans a range of media, putting digital technology in the forefront, and will sharpen the focus of brand-based communications.

Danone wishes to thank OMG (Omnicom), Havas Media (Havas) and Carat for their excellent work and the dedication and motivation shown by the local and global teams responding to the tender.

About Danone

Danone is an international company present on five continents. The group holds top positions in healthy food through four businesses: Fresh Dairy Products, Waters, Baby Nutrition and Medical Nutrition. Its mission is to bring health through food to as many people as possible. Danone has more than 190 production plants and around 102,000 employees. In 2012, the company generated sales of over €20 billion, with more than 50% in emerging countries.

Listed on NYSE Euronext Paris, Danone is a component stock of leading social responsibility indexes including the Dow Jones Sustainability Indexes, ASPI Eurozone, the Ethibel Sustainability Index and the ATNI index.

apr '1503
To enhance the effectiveness of its media investments, Danone has decided to bring all media activities for its four business lines in Europe together under a single partner. In May 2013, the Group launched a tender to this effect in 24 European countries and has selected GroupM based on responses.
  < 1 2 3  > 

Danone maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten