Nieuws

Onderstaand vindt u een overzicht van recente artikelen die in de pers over ons zijn verschenen en over het laatste nieuws van ons bedrijf.

  < 1 2 3  > 

Playground Vermeerpark wint finale DNC 2015

De voetballers van de Haagse Playground Vermeerpark  mogen Nederland vertegenwoordigen van 23 tot en met 25 oktober in Marrakech, Marokko. Wereldwijd nemen jaarlijks 2,5 miljoen kinderen uit 32 landen over de hele wereld deel aan dit internationale evenement, met Zinedine Zidane als wereldwijd ambassadeur.

 
Playground Vermeerpark verslaat Playground Carnisse
Honderden toeschouwers keken naar de spannende finale tussen Playground Carnisse uit Rotterdam en Playground Vermeerpark uit Den Haag. Het duel werd uiteindelijk in de laatste minuut beslist waardoor de uitslag uitkwam op 3-2 in het voordeel van de Haagse voetballers. 

jun '1508
Het team dat Nederland gaat vertegenwoordigen op het officieuze WK Voetbal voor kinderen van 10 tot 12 jaar is het team van Krajicek Playground Vermeerpark uit Den Haag. Zij wonnen vanmiddag de landelijke finale van de Danone Nations Cup in het Sparta stadion te Rotterdam.

Danone presenteert the Greek

Zo is afgelopen maand yoghurt Griekse stijl gepresenteerd: the Greek. The Greek is een frisse, zijdezachte yoghurt met een laagje fruit. Er wordt een variant met aardbeien en een met citrus geïntroduceerd. Voor de eerste variant zijn de lekkerste, zomerse aardbeien gebruikt; de citrusvariant is een combinatie van citroen, sinaasappel en mandarijn. Een verpakking met twee cups van elk 125 gram kost in de winkel 1,29 euro.
Danone_TheGreek_Aardbei_Web-(1).jpgDanone_TheGreek_Citrus_Web.jpg

mei '1521
Danone blijft innoveren in het zuivelschap.

Franck Riboud doet stapje terug

Riboud, die al ruim 18 jaar de hoogste baas is bij Danone, blijft wel aan als voorzitter van de raad van bestuur. Tot dusver bekleedde hij beide posten.

In zijn nieuwe rol wil Riboud zich naar eigen zeggen toeleggen op de belangrijke strategische keuzes waar Danone voor staat. Ook wil hij zijn eigen opvolging voorbereiden.
Lees hier het volledige persbericht.


sep '1404
Topman Franck Riboud (58) doet een stapje terug. Hij geeft per 1 oktober de dagelijkse leiding uit handen aan Emmanuel Faber (50). Dit werd afgelopen dinsdag 2 september bekend.

Voetballertjes uit Rotterdam gaan Oranje achterna richting Brazilië

Spanning tot de laatste minuut
De omstandigheden waren afgelopen zaterdag uitstekend; de zon scheen volop, het veld op Het Kasteel lag er schitterend bij en de teams verschenen in nieuwe tenues op het veld. Enkele honderden toeschouwers waren getuige van een reeks spannende wedstijden waarbij fair-play en respect hoog in het vaandel stonden. Uiteindelijk werd de spannende finale tussen de teams uit Haarlem en Rotterdam via penalty’s beslist in het voordeel van de thuisploeg uit Rotterdam. De aanvoerder van het team ontving de beker uit handen van Stijn Vandervorst (Country Manager Danone Nederland) en Liesbeth Pruijs (Directeur Richard Krajicek Foundation). De coach van Playground Carnisse was na afloop euforisch: ‘Geweldig dat we vandaag de titel hebben gepakt en in november naar Sao Paolo gaan om daar Nederland op het WK te mogen vertegenwoordigen! We gaan gewoon naar Brazilië en mogen spelen in het WK stadion waar ook het Nederlands Elftal zal spelen, ik kan het nog bijna niet geloven!’.
Van 14 t/m 16 november a.s. strijden 32 landenteams uit de hele wereld om de Danone Nations World Cup. Na het Wembley Stadion in 2013, vormt dit jaar het WK Stadion in Sao Paolo (Brazilië) het decor van de internationale finale.
 
De Danone Nations Cup: meer dan een voetbaltoernooi
Sinds 2000 organiseert voedingsmiddelenproduct Danone 's werelds grootste voetbaltoernooi voor kinderen: de Danone Nations Cup. Wereldwijd nemen jaarlijks 2,5 miljoen kinderen uit 32 landen over de hele wereld deel aan dit evenement. Naast het brengen van voeding, wil Danone namelijk ook andere 'goede gewoontes' stimuleren, bijvoorbeeld door kinderen enthousiast te maken om te sporten en ze een unieke kans te geven om te schitteren op een internationaal voetbalpodium. Daarom is Danone Nederland in 2008 een samenwerking aangegaan met de Richard Krajicek Foundation (RKF) om ook de Danone Nations Cup in Nederland met deze filosofie te organiseren. Inmiddels worden er op meer dan 100 playgrounds van de Richard Krajicek Foundation kwalificatiewedstrijden gespeeld om zo de beste teams naar het nationale kampioenschap af te vaardigen.
--- EINDE BERICHT ---
 
 
Noot voor de redactie
Meer achtergrondinformatie over de Danone Nations Cup is te vinden op de websites: www.danone.nl/nationscup of www.danonenationscup.com
Facebook: Danone Nations Cup Netherlands
Voor vragen over de Danone Nations Cup kunt u contact opnemen met Wieteke Lap van Danone Nederland: telefoon: 06 31000090.
 
Danone Nederland is onderdeel van de Groupe Danone. De Groupe Danone is met sterke A-merken als Danone, Nutricia en Evian, één van ’s werelds meest toonaangevende ondernemingen in de voedingsmiddelenindustrie met activiteiten in meer dan 150 landen.
Danone is ervan overtuigd dat voeding een belangrijke rol speelt in het welzijn en de gezondheid van iedereen. Die overtuiging drijft Danone ertoe om via onderzoek voortdurend de voedingskwaliteit van haar producten te verbeteren, om te investeren in onderzoek en om informatie- en educatieprogramma’s op te zetten die een uitgebalanceerde voeding stimuleren.
De zuiveldivisie Danone Nederland is verantwoordelijk voor de marketing, verkoop en distributie van zuivelproducten op de Nederlandse markt en is in alle opzichten een gezond bedrijf. Met het sponsoren en organiseren van de Danone Nations Cup in ons land neemt Danone Nederland vol overtuiging zijn sociale verantwoordelijkheid om een gezonde leefstijl te bevorderen en kinderen de droom te geven op deelname aan een heus WK. De belangrijkste merken van Danone de Danone Groep binnen Nederland zijn: Danone, Nutricia en Evian.
www.danone.nl
Voor meer informatie over de Richard Krajicek Foundation:
www.krajicek.nl

jun '1402
Acht voetbalteams met kinderen van 10 tot 12 jaar hebben afgelopen zaterdag gestreden om de nationale titel van de Danone Nations Cup op Het Kasteel, het voetbalstadion van Sparta Rotterdam. Aan dit kampioenschap gingen regiofinales vooraf in Den Haag, Amsterdam, Rotterdam en Zwolle. De jongens van Playground Carnisse uit Rotterdam pakten uiteindelijk na penalty’s de titel tijdens deze zonovergoten dag. Zij gaan het echte Oranje achterna en vertegenwoordigen Nederland tijdens de internationale finale van de Danone Nations Cup in Sao Paolo (Brazilie) medio november.

Unieke marketing aanpak voor lancering OIKOS van Danone

Danone Nederland heeft recentelijk haar nieuwe yoghurtmerk OIKOS gelanceerd met een combinatie van bureaus en een geïntegreerde media-aanpak, waarin het fascineren van de doelgroep en ‘tasting is believing’ uitgangspunten zijn. Doel is uiteindelijk om yoghurt als snack te installeren.

OIKOS richt zich op de kritische Generation Y, die merken sterk beoordeelt op relevantie en moeilijk grijpbaar is via betaalde media. Daarom heeft Danone gekozen voor een vernieuwende aanpak voor haar categorie: een samenwerkingsverband van creatieve bureaus en een alternatieve introductiecampagne zoals FMCG merken gewend zijn.

‘Gunfactor’
De bureaus werken samen aan het merkverhaal van OIKOS, waarbij het installeren van yoghurt als snack centraal staat. Dit doen zij in wisselende combinaties om te zorgen voor een 360 graden aanpak van het merk, wat veel flexibiliteit vereist en een hoge onderlinge gunfactor. Brand Marketing Manager OIKOS, Quirine Faber, is erg te spreken over het professionele karakter van de bureaus. ‘We hebben als Danone een dusdanige constructieve sfeer weten te creëren, waarbij elk bureau in zijn kracht werd gezet. Het bijzondere hierbij was dat men elkaar echt business ‘gunde’, iets dat je niet snel ziet in soortgelijke trajecten.’, licht Faber toe.

The Dutch Snacker
Naast awareness media zoals getargete outdoor, tv billboarding, online advertising en PR is het content platform The Dutch Snacker gelanceerd. Hierop nemen expats op een ludieke manier het eetgedrag van de Nederlander onder de loep. De contentcampagne wordt ondersteund met een social media campagne en een intensieve inzet in Metro. De campagne als geheel ondersteunt de grootste sampling actie uit de Nederlandse Danone geschiedenis met het verspreiden van 750.000 OIKOS-cups dit jaar.

Opdrachtgever: Danone Nederland
Bureaus: DaybreakContent, Square Melon, BrainMedia, Brandnew, Lukkien, Eden Frost, Mediacom, Glasnost, Metro (Telegraaf Media Group), Motivaction.
Kijk ook op het content platform www.dutchsnacker.nl of op Facebook via www.facebook.com/dutchsnacker.

--- EINDE BERICHT ---




Noot voor de redactie, niet voor publicatie

Voor meer informatie:
Annemiek Temming,
Danone Nederland,
Telefoon 06-51034060

mei '1407
Danone Nederland heeft recentelijk haar nieuwe yoghurtmerk OIKOS gelanceerd met een combinatie van bureaus en een geïntegreerde media-aanpak, waarin het fascineren van de doelgroep en ‘tasting is believing’ uitgangspunten zijn. Doel is uiteindelijk om yoghurt als snack te installeren.

Eén op de vijf Nederlanders kiest voor ‘het nieuwe eten’

De Nederlandse eetgewoontes veranderden. We eten steeds vaker wanneer we daar zin in hebben en niet omdat de klok half zes slaat. Met name Generatie Y laat de vaste maaltijdstructuur steeds vaker los. Plannen van maaltijden doet Generatie Y ook beduidend minder dan de Babyboomers. De jongere generatie kan de verleiding van een snack twee keer zo moeilijk weerstaan als de 50+ generatie. Nederlanders Generatie Y snackt dan ook het meest van alle generaties en kent ook de meeste ‘Guilty Snackers’. Vrouwen snacken met name gezond en zoet, mannen vooral vet en hartig. Fruit blijkt de meest favoriete snack van Nederlanders en de ‘guilty snack pleasures’ variëren van het in een keer ongegeneerd een zak chips leegeten tot het aan de mond zetten van een pak hagelslag. Nederlanders zijn over het algemeen echte Happy Snackers, die snacken omdat het gewoon lekker is en voelen zich niet schuldig als er eens iets minder verantwoords tussen zit. Dit blijkt uit onderzoek van Danone, voor de introductie van hun nieuwe merk Oikos.

Generatie Y versus Generatie X
Ons eetgedrag verandert. Generatie Y vervangt steeds vaker de traditionele eetmomenten ontbijt, lunch en diner door meerdere kleine eetmomenten per dag. Bijna 20% van de Nederlanders van alle Nederlanders geeft aan geen vaste maaltijdmomenten en tijden meer te hebben. Daar waar Generatie X en de Babyboomers nog op gezette tijden aan tafel gaan en vasthouden aan drie hoofdmaaltijden is dat voor Generatie Y niet zo vanzelfsprekend meer (76,5% tegenover 63,8%). Zij plannen hun activiteiten niet meer rond eetmomenten, maar plannen eetmomenten rond activiteiten. Ruim de helft van de jongeren eet wanneer zij trek hebben en houdt zich minder aan gezette tijden. Van Generatie X houdt slechts 12,1% er een flexibel eetpatroon op na. Ook het type snack verschilt per generatie. Zo neemt Generatie X vooral oudhollandse snacks zoals ontbijtkoek en kaas, terwijl de jongeren liever zoete koekjes of zoutjes zoals chips en nootjes eten.

Mannen versus vrouwen
Snacken werkt voor vrouwen ook anders dan voor mannen. Het lijkt erop dat vrouwen meer in control willen zijn dan mannen en kiezen voor gezonder en zoeter. Mannen kiezen voor vetter en hartiger. Ruim een kwart van de mannen eet wanneer ze zin hebben tegen 16% van de vrouwen. Vrouwen plannen daarentegen meer wat ze eten op de dag dan mannen, maar laten zich daarentegen ook weer vaker verleiden iets te eten wat ze eigenlijk niet van plan waren en voelen zich daar dan vervolgens weer schuldig over.

Vrouwen bewustere snackers
Vrouwen blijken gezondere snackers te zijn dan mannen. Driekwart van de vrouwen eet fruit en een kwart eet komkommer, snoeptomaatjes wortels of paprika als snack, terwijl ruim de helft van de mannen fruit neemt en slechts 13,2% van hen naar de rauwkost grijpt. Ook opvallend is dat een kwart van de vrouwen yoghurt tussendoor neemt, terwijl maar 16,5% van de mannen dit als snack eet. Mannen nemen juist weer vaker warme snacks zoals bitterballen (11,8% vs 7,4% van de vrouwen) en worst (21,8% vs 12% van de vrouwen).

Type snackers
Niet iedereen snackt op dezelfde manier. Er kunnen dan ook verschillende type snackers worden onderscheiden. Nederlanders zijn echte Happy Snackers (37,1%). We snacken omdat we het gewoon lekker vinden en voelen ons niet schuldig als er eens een minder verantwoorde snack tussen zit. Een kleine 3% van de Nederlanders is een Super Snacker en is niet te stoppen wanneer hij/zij eenmaal begint. Slechts 2% van de Nederlanders duikt ‘s nachts wel eens de koelkast in voor een midnight snack. Bijna 3,5 % snackt vooral stiekem, en vertelt dit aan niemand (Sneaky Snacker). 13,1% herkent zich het meest in het profiel van de Guilty Snacker en voelt zich na het snacken vrijwel altijd schuldig. De Party Snacker (10,5%) snackt alleen tijdens gelegenheden scoort is voor 10,5% het meest herkenbaar. 11,8% van de respondenten ziet zichzelf als een Smart Snacker en is heel bewust bezig met zijn voeding en snacks. Een echte planner. Snacken ten gevolge van emoties doet ook nog eens 7,5% van de respondenten (Emo Snacker).

Generatie Y maakt zich enerzijds het minst druk over hun snackgedrag, maar is tevens de groep die zich het meest schuldig voelt over wat ze zoal tussendoor snaaien. Bijna 20% van Gen Y behoort tot de categorie Guilty snackers. Babyboomers voelen zich beduidend minder schuldig over hun snackgedrag dan jongere generaties. In de groep 60+ zit het laagste percentage Guilty Snackers (6,1%) en het hoogste percentage Party Snackers (15,6%)(bij feestjes en gelegenheden).

Flevoland voert de lijst aan als het gaat om Midnight & Super Snacking. Party Snackers gaan vooral in Limburg en Friesland te keer. Emo Snackers zijn vooral te vinden in Zeeland. Groningen telt het hoogste percentage Guilty Snackers. Van alle provincies is Smart Snacking het populairst in Noord Holland.

Zeeuwen minste snackers, Flevoland meest traditioneel
In de stad zijn de regels losser dan in kleinere gemeenten en op het platteland. Er is meer verleiding, de maaltijd wordt vaker vervangen door een kleine maaltijd of een snack. In het Westen hebben mensen minder vaste maaltijdmomenten dan in de rest van het land, in het Oosten wordt het minst gepland wat er wordt gegeten. Zowel in de noordelijke als zuidelijke provincies houdt men zich nog aan de klok en de drie vaste maaltijdmomenten per dag. In deze regio’s laten mensen zich ook minder vaak verleiden iets tussendoor te eten wat je niet had gepland.

Friesland, Groningen, Flevoland en Zeeland zijn de meest traditionele provincies. In Zeeland wordt er het minst gesnackt. Slechts 7,1% van de Zeeuwen laat zich leiden door het hongergevoel, tegen 19,3% van de rest van de Nederlanders. Zeeuwen laten zich dan ook niet zo makkelijk verleiden iets tussendoor te snacken wanneer zij dit niet van plan waren.Opvallend is dat in Flevoland men zich meer houdt aan vaste eetmomenten, dan dat men doet in andere provincies. Bijna alle Flevolanders eten iedere dag drie vaste maaltijden: ontbijt, lunch en diner. Ook geven zij bijna allemaal aan op vaste momenten te eten, terwijl bijvoorbeeld maar tweederde van de mensen uit Noord-Holland zich aan deze vaste eetmomenten houdt. In Flevoland vervangt dan ook bijna niemand weleens een hoofdmaaltijd voor een snack, terwijl 12,5% van de inwoners van Noord-Holland dit wel doet.

Wat snacken we?
We snacken wat af als we trek hebben. De meest typische snacks die Nederlanders eten bij honger of trek zijn:
- Fruit (66,4%)
- Boterhammen, crackers en rijstwafels (35,5%)
- Kaas (34,3%)
- Zoete koekjes (30,6%)
- Ontbijtkoek (30,3%)
- Koude hartige zoutjes (chips etc) (29,1%)
- Soep, gewone of instant (24,5%)
- Candybars & Chocolade (24,4%)

Wat zijn nou typische snackmomenten?
Een ruime meerderheid van Nederland grijpt regelmatig in de namiddag (60%) en ’s avonds op de bank (58%) naar een snack. Ook ‘on the go’ snacken we wat af. Mannen laten zich vaker verleiden tot een snackje, omdat ze niet hebben ontbeten. Vrouwen snaaien meer voor de lunch en het avondeten. Is dat misschien het borrelmoment voor de maaltijd of het zogenaamde ‘overbrugmomentje’?
Zoals te verwachten snacken jongeren over de hele linie frequenter dan de rest. Elk moment is een moment voor een tussendoortje, als je niet hebt ontbeten, voor de lunch, ’s middags voor het eten en ook na het sporten is een typisch eetmomentje. Mannen snacken meer onderweg, vrouwen vaker thuis. Jongeren snacken beduidend meer ‘on the go’ dan de rest.

En wat doet het met ons als we niet op tijd kunnen eten?
Een knorrende maag en je slap voelen zijn de meest vervelende gevolgen van niet op tijd iets kunnen eten om de trek te stillen. Vrouwen geven vaker dan mannen aan ongelofelijk chagrijnig te worden en alleen nog maar aan eten te kunnen denken. Mannen hebben vooral last van hun knorrende maag en zeggen een gebrek aan concentratie te krijgen. Babyboomers (60+) gaan het meest gebukt onder de knorrende maag, jongeren worden meer dan gemiddeld chagrijnig en hebben te maken met een gebrek aan concentratie.
Ook zien we hier weer een aantal opvallende regionale verschillen. De knorrende maag speelt het meest op in Flevoland, de slapte slaat vooral toe in Gelderland en de Limburger lijkt het minst te pruimen bij een hongerklap. Het chagrijn slaat meer dan gemiddeld toe en kan alleen nog maar aan eten denken. Dat geldt overigens ook voor inwoners van de grote stad. De hongerklap lijkt hier meer frustratie en chagrijn met zich mee te brengen dan elders in het land

Waar we ons schuldig over voelen: Guilty pleasures
Op de vraag voor welk snackgedrag de Nederlander zich misschien wel een beetje schaamt, komt met ruim een kwart het in een keer leegeten van een zak chips als grootste guilty pleasure naar boven. Hagelslag zo uit het pak eten (5,5%), pindakaas of chocoladepasta rechtstreeks uit de pot eten (6,7%) en een slagroom bus aan je mond (5%) zijn andere guilty pleasures. Generatie Y schaamt zich meer voor hun snackgewoontes dan Babyboomers. Bijna de helft van de Nederlanders heeft geen snackgewoonte waar hij of zij zich voor schaamt … zeggen ze. Friezen en Zeeuwen hebben de minst beschamende snackgewoontes. Vooral Groningers schamen zich voor het in een keer leeg eten van een zak chips en in Drenthe loopt het schaamrood meer dan gemiddeld op bij het eten uit de pot.

Top 5 typische Hollandse snacks
Dat Nederland een echt snack land is, mag geen verrassing heten. Als meest typische en unieke snacks van Hollandse bodem zien Nederlanders:
1. Drop (44,9%)
2. De bitterbal (43,1%)
3. Stroopwafels (39,6%)
4. Haring (35,2%)
5. Kroket (33,5%)

Yoghurt als snack
Bijna alle Nederlanders (90,4%) zien yoghurt als een gezonde snack en het geeft ruim twee derde van de Nederlanders dan ook een goed gevoel wanneer zij met yoghurt hun trek stillen. Hoewel yoghurt door veel Nederlanders op regelmatige basis gegeten wordt als ontbijt of lunch, is het als snack nog relatief onbekend. 41,3% eet echter yoghurt nooit als snack. In omringende Europese landen is yoghurt als snack beter bekend. Danone introduceert daarom Oikos, een nieuwe snack yoghurt, inspelend op veranderende eetgewoonten van de jongere generatie. 

Over Oikos van Danone
Een nieuwe yoghurt op een frisse fruitlaag, waarbij dubbel zoveel melk gebruikt wordt als bij gewone yoghurt. Dit maakt Oikos rijk aan proteïnen, lekker stevig en vol van smaak. Oikos is er in de smaken passievrucht, bosbes, perzik en aardbei. Oikos is te vinden in het zuivelschap.


Noot voor de redactie / Niet voor publicatie:
Deze persinformatie wordt u toegezonden door Glasnost in opdracht van Danone. Voor meer informatie of het volledige onderzoeksrapport kunt u contact opnemen met: Henk Boersen / henk@glasnostcommunications.nl / +31(0)6-46992372

Over het onderzoek:
Door: onderzoeksbureaus Kien en We Jane
Onderzoeksmethode: online
Onderzoeksperiode: 17 – 20 maart
N = 1079 / Nederlanders van 16 jaar en ouder / Representatief voor NL bevolking

apr '1402
Utrecht, 2 april 2014

Activia van Danone kondigt wereldwijde samenwerking aan met Shakira

De nieuwe tv-commercial, gefilmd in Barcelona, laat Shakira in een bos zien. Ze wordt overladen met gouden sterrenstof en toont ze hoe goed ze zich van binnen voelt door te dansen. Shakira: “Ik geloof dat het zorgen voor je innerlijke welzijn de sleutel is tot je algehele welzijn. Dansen is voor mij een manier om te laten zien dat ik me goed voel van binnen én van buiten.”
 
Shakira’s aankomende nieuwe single ‘Dare (La La La)’ - van haar gloednieuwe album “Shakira” dat op 25 maart uitkomt - is de soundtrack van de commercial. De reclame vormt de kern van Activia’s eerste wereldwijde communicatiecampagne, die 16 maart in meer dan 50 landen start. De commercial is gemaakt door een gerenommeerd productieteam, waaronder Art Director en Oscarwinnaar Eugenio Caballero.
 
Marieke Copini, Marketing Manager Danone Nederland legt uit: “Shakira is de verpersoonlijking van de ambitie die wij hebben op het gebied van innerlijke gezondheid. Activia gelooft dat je goed voelen van binnen begint en hier staan wij niet alleen in. Uit een onderzoek dat wij deze maand hebben uitgevoerd blijkt dat 84% van de Nederlandse vrouwen het met ons eens is. Als wereldberoemd artiest is Shakira een perfect voorbeeld van hoe een goed gevoel van binnen essentieel is.”
 
Voor meer informatie over de campagne, inclusief de commercial met Shakira, kunt u vanaf 16 maart terecht op: www.activia.com of www.activia.nl.
 
 
-Einde-
Over SHAKIRA
Wereldwijde superster Shakira is een Colombiaanse singer-songwriter, danseres, producer, choreograaf en model. Ze is de best verkochte Colombiaanse artiest ooit en de tweede meest succesvolle vrouwelijke Latijns-Amerikaanse zangeres na Gloria Estefan. Ze is onder andere bekend door haar wereldwijde hits ‘Whenever,Wherever’ en ‘Hips Don’t Lie’ en heeft twee Grammy’s, zeven Latin Grammy’s en 12 Billboard Latin Music Awards gewonnen. Ze is ook genomineerd geweest voor een Golden Globe Award.
 
Met een Libanese vader en een Colombiaanse moeder, eert Shakira zowel haar Latijnse als haar Arabische erfgoed in haar muziek. Ze schreef haar eerste nummer op achtjarige leeftijd en tekende haar eerste platencontract op haar dertiende. Naast haar drukke carrière stichtte Shakira de Pies Descalzos Foundation om kinderen in haar thuisland Colombia te helpen. Ze is ook een Goodwill Ambassador bij UNICEF en werd in 2010 geëerd door de Internationale Arbeidsorganisatie van de Verenigde Naties voor haar filantropische inspanningen. Shakira heeft een relatie met de Spaanse voetballer Gerard Piqué. Het echtpaar kreeg hun eerste zoon, Milan, op 22 januari 2013.
 
 
Over Danone
Danone helpt je goed bezig te zijn met gezonde en lekkere Danone zuivel. Dat doen we al sinds 1919. En blijven we doen in de toekomst.
Danone Nederland is onderdeel van de Danone groep. Danone groep is met A-merken als Danone, Nutricia en Evian, één van ’s werelds meest toonaangevende ondernemingen in de voedingsmiddelenindustrie met activiteiten in meer dan 150 landen. Danone is ervan overtuigd dat voeding een belangrijke rol speelt in het welzijn en de gezondheid van iedereen. De zuiveldivisie Danone Nederland is verantwoordelijk voor de marketing, verkoop en distributie van zuivelproducten op de Nederlandse markt. De belangrijkste merken van Danone in Nederland zijn Actimel, Activia, Danoontje, Danio en Oikos. Kijk voor meer informatie over Danone op www.danone.nl.
 

Over Activia
Activia is het grootste verse zuivel merk, aanwezig in meer dan 70 landen in alle 5 continenten, en werd door Danone Dairy gelanceerd in 1987. Het bevat een mix van door Danone’s experts geselecteerde bacteriën, inclusief de exclusieve Bifidus Actiregularis. De gefermenteerde melkproducten van Activia kunnen bouwen op meer dan 20 jaar onderzoek en expertise. Het is in verschillende klinische studies consistent aangetoond dat de Bifidus Actiregularis bacterie de doorgang door het spijsverteringsstelsel overleeft en het is in staat om de darmflora levend te bereiken. Kijk voor meer informatie over Activia op www.activia.nl of onze Facebookpagina.
 
Neem voor meer informatie contact op met:
Annemiek Temming (Head of Strategy, Insights & External Affairs)
Tel: +31 (0)6 51 03 40 60
Mail: annemiek.temming@danone.com

mrt '1413
Activia bundelt de krachten met wereldwijd icoon Shakira. De Colombiaanse superster ondersteunt de nieuwe ‘Dare to Feel Good’ campagne van het yoghurtmerk. De internationale samenwerking brengt Activia’s uitgangspunt ‘Je goed voelen begint van binnen’ tot leven. Hierbij staat dansen centraal, om zo innerlijke gezondheid en welzijn te vieren.

Activia stapt uit de schaatssport

Vandaag, maandag 17 februari 2014, maken Danone en schaatscoach Jac Orie bekend dat Activia vanaf het nieuwe seizoen niet langer als sponsor zal optreden van de damesschaatsploeg. De reden hiervoor is dat Activia in Nederland zal aansluiten bij een internationale campagne van de zuivelproducent die zich buiten de sport bevindt. Activia blijft tot en met september 2014 verbonden als hoofdsponsor van het team.

Bij het aangaan van de sponsorovereenkomst, bijna twee jaar geleden, was afgesproken om tegen het einde van het tweede jaar te bekijken of de optie tot verlenging zou kunnen worden gelicht. Kris Geeraert, directeur van Danone Nederland: “Wij hebben ons steeds zeer welkom gevoeld bij het team van Jac en de meiden, maar ook binnen de schaatswereld. We zijn tot zeer recent uitgegaan van verlenging van onze samenwerking, maar Danone is een internationaal bedrijf en Activia is een wereldwijd merk. Toen op internationaal niveau een nieuwe sponsorsamenwerking werd voorbereid, buiten de sport, heb ik een besluit moeten nemen aan te sluiten bij een campagne die in zeventig landen gelanceerd wordt en eveneens perfect past bij ons merk en onze consumenten. Laat ik voorop stellen dat dit de belangrijkste reden is geweest om ons contract niet te verlengen. Daarnaast ben ik van mening dat de zichtbaarheid van het merk binnen het schaatsen absoluut voor verbetering vatbaar is. Iets dat opgepakt wordt door de KNSB, en hopelijk, in het belang van de schaatssport, snel zal verbeteren. Wij hebben nu deze keuze moeten maken. Dat heb ik Jac natuurlijk persoonlijk laten weten en hij begrijpt mijn overwegingen.”
Jac Orie, coach van Team Activia: “Natuurlijk vinden wij het jammer dat de overeenkomst niet kan worden verlengd met zo’n mooi, internationaal consumentenmerk. De samenwerking verloopt heel goed en de link met schaatsen heeft veel positiefs gebracht. Mede dankzij de schaatsploeg heeft Activia een frisser imago gekregen in Nederland en zien we daarnaast mooie scores qua mediawaarde. Ik hoop oprecht dat het merk daar de komende jaren nog optimaal van profiteert. Kris heeft ons vroegtijdig laten weten waar we aan toe zijn. Dat geeft ons de gelegenheid om vanaf nu gesprekken met kandidaat-sponsors op te starten.”
Activia blijft tot en met september 2014 verbonden als hoofdsponsor van de damesschaatsploeg van Jac Orie. De komende periode zal Team Activia zich gaan richten op het Nationaal Kampioenschap Allround en Sprint in Amsterdam.
Noot voor de redactie, niet voor publicatie
 
Voor nadere informatie
Danone Nederland B.V.
Wieteke Lap- van Hunnik (Communicatie Manager)
Telefoon: 06- 31 00 00 90
 
Team Activia
Tim Senden (Team Manager)
Telefoon: 06- 53 56 45 62
Email: tim.senden@teamactivia.nl

feb '1428
Vandaag, maandag 17 februari 2014, maken Danone en schaatscoach Jac Orie bekend dat Activia vanaf het nieuwe seizoen niet langer als sponsor zal optreden van de damesschaatsploeg. De reden hiervoor is dat Activia in Nederland zal aansluiten bij een internationale campagne van de zuivelproducent die zich buiten de sport bevindt. Activia blijft tot en met september 2014 verbonden als hoofdsponsor van het team.

Danone chooses GroupM for its media strategy in Europe

The decision reflects the Group’s desire to develop a new media model built around consumer engagement with its brands. Its new integrated model spans a range of media, putting digital technology in the forefront, and will sharpen the focus of brand-based communications.

Danone wishes to thank OMG (Omnicom), Havas Media (Havas) and Carat for their excellent work and the dedication and motivation shown by the local and global teams responding to the tender.

About Danone

Danone is an international company present on five continents. The group holds top positions in healthy food through four businesses: Fresh Dairy Products, Waters, Baby Nutrition and Medical Nutrition. Its mission is to bring health through food to as many people as possible. Danone has more than 190 production plants and around 102,000 employees. In 2012, the company generated sales of over €20 billion, with more than 50% in emerging countries.

Listed on NYSE Euronext Paris, Danone is a component stock of leading social responsibility indexes including the Dow Jones Sustainability Indexes, ASPI Eurozone, the Ethibel Sustainability Index and the ATNI index.

nov '1315
To enhance the effectiveness of its media investments, Danone has decided to bring all media activities for its four business lines in Europe together under a single partner. In May 2013, the Group launched a tender to this effect in 24 European countries and has selected GroupM based on responses.

Team Activia wil Nederland laten schaatsen!

De winter komt eraan en de schaatsen kunnen weer uit het vet! Wil jij altijd al eens gaan schaatsen op een ijsbaan samen met een goede vriend of vriendin? Of misschien wel met je vader, moeder of partner? Grijp dan nu je kans, want Activia en Jumbo geven een 2e toegangskaart voor één van de zes grote ijsbanen in Nederland gratis weg! Blijf ook in de winter lekker in je ritme met Activia. Sinds oktober 2012 sponsort Activia van Danone de damesschaatsploeg van Jac Orie, Team Activia. Samen met Jumbo en zes grote schaatsbanen in Nederland wordt geprobeerd zoveel mogelijk mensen aan het schaatsen te krijgen.
Wat moet je doen?
Koop twee Activia producten in een Jumbo supermarkt , lever de kassabon in samen met een speciale voucher (verkrijgbaar in de Jumbo supermarkt) bij de kassa van de ijsbaan en ontvang het tweede toegangskaartje voor één van de zes ijsbanen gratis.
Bij welke ijsbanen kun je terecht?
De volgende zes grote ijsbanen doen dan ook mee aan de aktie: Jaap Eden IJsbaan Amsterdam, De Uithof Den Haag, De Vechtsebanen Utrecht, De Scheg Deventer, Sportcentrum Kardinge Groningen en IJssportcentrum Eindhoven.
Deze actie loopt tot en met 12 november 2013 in alle Jumbo vestigingen; de waardebon kan tot en met 10 december 2013 ingeleverd worden bij een van de deelnemende schaatsbanen. Voor de uitgebreide actievoorwaarden zie www.activia.nl of vraag ernaar bij de servicebalie in deze winkel.

jumbo-schaatsactie-banner.jpg

okt '1318
Gratis tweede toegangskaart ijsbaan bij aankoop van twee Activia producten bij Jumbo!
  < 1 2 3  > 

Danone maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten