Duurzaamheid

Als producent van verantwoorde voeding gaat onze verantwoordelijkheid verder dan het product alleen. Deze houdt niet op bij de deur van de fabriek of het kantoor. Verantwoord of duurzaam betekent namelijk ook met zorg en aandacht voor mens en milieu en voor onze omgeving. Danone investeert daarom ook in educatieve projecten en evenementen die een gezonde levensstijl en sport promoten. Samen met de Richard Krajicek Foundation organiseert Danone in Nederland bijvoorbeeld de Danone Nations Cup. Met dit voetbaltoernooi krijgen kinderen, ook als ze geen lid zijn van een voetbalvereniging, de kans om te schitteren op een internationaal voetbaltoernooi.

"Verantwoorde voeding vraagt ook om duurzaamheid"

One planet. One health

‘Elke keer we eten en drinken, stemmen we voor de wereld waarin we willen leven’. Daar zijn we bij Danone rotsvast van overtuigd. Kijk maar naar onze visie: ‘One Planet. One Health’

Company Goals 2030

Daarnaast hebben we in 2018 onze 'Company Goals 2030' gelanceerd. Deze 9 doelen omvatten ons bedrijfsmodel, ons merkmodel en ons model van vertrouwen en dit voor een voedselrevolutie in 2030.

Danone versnelt omschakeling naar circulaire verpakkingsketen

Danone maakt een reeks nieuwe beloftes en maatregelen bekend om te garanderen dat alle verpakkingen 100 % circulair worden tegen 2025 en om vaart te zetten achter de wereldwijde omschakeling naar een circulaire verpakkingsketen.

Maatschappelijk betrokken

Maatschappelijk verantwoord ondernemen is één van de fundamenten van Danone. Toen Isaac Carasso in 1919 in Barcelona de eerste yoghurt van Danone maakte, zocht hij een manier om ondervoede kinderen met spijsverteringsproblemen goede voeding te bieden. Naarmate Danone zich ontwikkelde, werd de missie steeds duidelijker: “Breng gezondheid door voeding aan miljoenen mensen”.

Vernieuwd ouderschapsbeleid voor medewerkers

We willen aanstaande en jonge ouders en hun baby’s helpen met een goede start in de eerste duizend dagen. Die zijn niet alleen spannend en uitdagend voor de ouders, maar vooral ook bepalend voor de latere gezondheid van hun kind.

Carbon neutral by 2050

Omgaan met klimaatverandering is misschien wel de grootste uitdaging waar we nu met z’n allen voor staan. Ook Danone neemt dit onderwerp serieus. Want als het zesde grootste voedingsmiddelenbedrijf ter wereld kunnen wij een groot verschil maken.

Danone maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten