Duurzaamheid

Als producent van verantwoorde voeding gaat onze verantwoordelijkheid verder dan het product alleen. Deze houdt niet op bij de deur van de fabriek of het kantoor. Verantwoord of duurzaam betekent namelijk ook met zorg en aandacht voor mens en milieu en voor onze omgeving. Danone investeert daarom ook in educatieve projecten en evenementen die een gezonde levensstijl en sport promoten. Samen met de Richard Krajicek Foundation organiseert Danone in Nederland bijvoorbeeld de Danone Nations Cup. Met dit voetbaltoernooi krijgen kinderen, ook als ze geen lid zijn van een voetbalvereniging, de kans om te schitteren op een internationaal voetbaltoernooi.

"Verantwoorde voeding vraagt ook om duurzaamheid"

Duurzame zuivel

In 1972 gaf onze toenmalige topman Antoine Riboud een speech waarin hij toen al stelde dat de verantwoordelijkheid van ons bedrijf niet ophoudt bij de deur van de fabriek of van het kantoor.

Maatschappelijk betrokken

Maatschappelijk verantwoord ondernemen is één van de fundamenten van Danone. Toen Isaac Carasso in 1919 in Barcelona de eerste yoghurt van Danone maakte, zocht hij een manier om ondervoede kinderen met spijsverteringsproblemen goede voeding te bieden. Naarmate Danone zich ontwikkelde, werd de missie steeds duidelijker: “Breng gezondheid door voeding aan miljoenen mensen”.

Lean and Green transport in Nederland

Danone werkt hard om de CO2-uitstoot die gepaard gaat met het transport van onze producten terug te dringen. Met een speciaal voor dit doel ontwikkeld model zoeken wij naar mogelijkheden om CO2-uitstoot én kosten terug te brengen.

Heldere milieudoelstellingen

Omgaan met klimaatverandering is misschien wel de grootste uitdaging waar we nu met z’n allen voor staan. Ook Danone neemt dit onderwerp serieus. Want als het zesde grootste voedingsmiddelenbedrijf ter wereld kunnen wij een groot verschil maken.

Danone maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten